Quick links

  • O Slovenski vojski
  • Oprema in oborožitev
  • Enote
  • Vrhunski športniki

Main Menu

  • Želim se prijaviti

    Želim se prijaviti

    • Zakaj postati vojak
    • Splošni pogoji
    • Zahtevana psihofizična pripravljenost
    • Zdravniški pregled
    • Usposabljanje
    • Plača poklicnega vojaka
  • Kako lahko sodelujem?

    Kako lahko sodelujem?

    • Poklicni vojak
    • Vojak prostovoljec
    • Pogodbeni rezervist
    • Šola za častnike
    • Štipendiranje
    • Tabor MORS in mladi
    • Vojaški tabor
  • Poklici v vojski

    Vsi poklici

    • Bojne enote
    • Logistične enote
    • Podporne enote
    • Letalstvo
    • Pomorstvo
    • Specialne enote
  • Kariera vojaka
Preizkusi se PRIJAVI SE
  • Domov
  • Poklici v vojski

Vojaški kontrolor zračnega prometa

Interesi

Elektronika

Elektrotehnika

Inženirstvo

Delo v skupini

Z vstopom v NATO je Slovenija začela zagotavljati suverenost svojega zračnega prostora v okviru zavezništva. Center za nadzor in kontrolo zračnega prostora, ki je poprej zagotavljal celovito sliko razmer v zračnem prostoru Republike Slovenije, je postal tudi del integriranega sistema zračne obrambe Nata. Slovenska vojska ima v ta namen v svojih vrstah skupino visoko usposobljenih častnikov in častnic, ki so se za opravljanje svojih nalog šolali tudi v tujini. To pa pomeni, da so slovenska letala in Natovi reaktivci na slovenskem nebu v varnih rokah, saj jih vodijo slovenski kontrolorji.

Ključni podatki
1.428,34 €

začetna plača brez dodatkov, poročnik, VII. stop. Izobrazbe (bruto)

znanja iz meteorologije, navigacije, letalstva

pogoj za pristop k urjenju

20 dni

plačan dopust

4.140,75 €

možna plača poročnika na misiji

strokovna izobrazba: najmanj VII/1 stopnja izobrazbe

potrebna izobrazba

7:00 - 15:00

redni delovnik

Prednosti dela v Slovenski vojski

Kot zaposlovalec ti Slovenska vojska nudi različne ugodnosti. Poleg usposabljanja za dolžnost vojaka, uniforme, oborožitve in prave opreme, lahko kot vojak ob plači prejmeš različne dodatke, ob služenju osvojiš znanja, ki ti bodo koristila tudi v drugih službah, in uživaš tudi v zasebnem življenju.

Plača in dodatki
  • Bonus na stalnost zaposlitve
  • Dodatek na delovno dobo
  • Zdravstveno zavarovanje
  • Pokojninsko zavarovanje (drugi steber)
  • Regres
  • Nadomestilo za povečan obseg dela
  • Terenski dodatek
  • Nadomestilo potnih stroškov
Ravnotežje med službo in zasebnim življenjem
  • Možnost dodelitve službenega stanovanja
  • Urejen delovni čas
  • Skrb za telesno pripravljenost
  • Opravljanje vozniškega izpita
Znanja in veščine
  • Preživetje v naravi
  • Rokovanje z osebnim orožjem
  • Delovanje v stresnih situacijah
  • Organiziranost in disciplina
  • Prva pomoč
  • Vodenje

Naloge:

  • zagotavljanje in distribucija slike razmer v zračnem prostoru,
  • skupinska kontrola oborožitvenih sistemov zračne obrambe,
  • vodenje zračnih misij letal SV in Nata na nalogah zračne obrambe,
  • centralizirano upravljanje vseh razpoložljivih oborožitvenih sistemov (prestrežniških letal, raketnih sistemov zračne obrambe).
  • V operativni dvorani centra, ki deluje v okviru letalske baze Brnik se združuje celovita slika razmer v zračnem prostoru Slovenije, kot jo zaznavajo radarji dolgega in srednjega dosega – tako vojaški kot civilni.

Oprema:

  • radar kratkega dosega
  • radar dolgega dosega

Pogoji

  • najmanj visoka strokovna/prva bolonjska stopnja,
  • Šola za častnike.

Usposabljanje

  • Kakor vsi drugi pripadniki Slovenske vojske mora tudi bodoči vojaški kontrolor zračnega prometa postati najprej vojak, zato mora najprej na 14-tedensko temeljno vojaško-strokovno usposabljanje (TVSU). Kandidati v tem času pridobijo temeljna vojaška znanja, ki jim omogočajo delati in živeti skladno z vojaškimi vrednotami ter sprejemati in izpolnjevati delovne naloge,
  • osnove doktrine zračne obrambe in sestave sistema zračne plovbe,
  • navigacija,
  • meteorologija,
  • letalska frazeologija,
  • oborožitveni sistemi in bojno upravljanje,
  • taktika bojevanja v zraku,
  • usposabljanje na simulatorjih,
  • teorija prestrezanja skupaj z zakonitostmi enakostraničnih in neenakostraničnih trikotnikov, sinusi in kosinusi, koti in razdaljami.

Karierna pot

  • Temeljno vojaško usposabljanje (TVSU)

  • Šola za častnike

  • napredovanja v činu

Med usposabljanjem se kandidat usposobi za:
  • osnove doktrine zračne obrambe in sestave sistema zračne plovbe,
  • navigacija,
  • meteorologija,
  • letalska frazeologija.
Spozna tudi:
  • oborožitvene sisteme in bojno upravljanje,
  • taktiko bojevanja v zraku,
  • teorijo prestrezanja,
  • usposabljanje na simulatorjih.

CIVILNA SLUŽBA

Izjemno specialistično znanje, ki ga vojaški kontrolor zračnega prometa pridobi v Slovenski vojski, je uporabno v mnogih civilnih ustanovah.

O delu vojaškega kontrolorja zračnega prometa:

»V enoti že osem let opravljam dolžnost operaterja na radarju. Delo operaterja obsega spremljanje radarske slike in poročanje o ciljih v zraku, njihovi oddaljenosti, višini ter posebnostih posameznih ciljev.«

Poddesetnik Luka Leskovšek, 16. center za nadzor in kontrolo zračnega prometa

PRIJAVI SE IN POSTANI POKLICNI VOJAK V SLOVENSKI VOJSKI

Prijavi se

SPREMLJAJTE NAS

  • Instagram profil - Postani vojak
  • Facebook stran - Postani vojak
  • YouTube kanal - Postani vojak

Kontakt

Informacijske točke

080 1322

naborna.pisarna@mors.si

Facebook klepet

NAJBOLJ BRANO

  • Kako lahko sodelujem
  • Poklicni vojak
  • Pogodbeni rezervist
  • Vojak prostovoljec
  • Postanivojak.si © 2020

  • Uredniški odbor
  • Pravna obvestila
  • Piškotki
  • MORS
  • Slovenska vojska
  • eUprava
  • Odprodaja neformacijske vojaške opreme

Spletno mesto uporablja piškotke za zagotavljanje boljše uporabniške izkušnje in spremljanje statistike obiska.

V redu